A Magyar Iskolateremtők – A karizma csendes forradalma – MI


 A Magyar Iskolateremtők – A karizma csendes forradalma – MI


 

1. Az iskolateremtő, mint karizmatikus személyiség

Az iskolateremtő nem pozícióból, hanem belső hivatásból cselekszik. Nincs szüksége hatalmi eszközökre: személyes hitelessége, szellemi elkötelezettsége és nevelő jelenléte teremti meg azt a mezőt, amelyben egy iskola – szó szerint és átvitt értelemben – életre kel.

t2. A karizma mint nevelői „sugárzás”

Az iskolateremtő nemcsak tudást ad át, hanem tüzet gyújt. Karizmája abban áll, hogy képes:

● látni a másik ember lehetőségeit,
● hiteles példaként élni, és
● közösséggé formálni a tanulást.

Nem vonzza, hanem felemeli a körülötte levőket

3. Történelmi példák – Magyar Iskolateremtők – MI

● Simonyi Károly – nemcsak fizikát tanított, hanem a gondolkodás méltóságát.
● Kodály Zoltán – a zene által nevelt emberré és nemzetté.
● Németh László – az „iskola és műhely” eszméje révén teremtett új kultúrát.
● Meszlényi Zoltán – papi nevelőként a lélekből formált közösséget.

4. Az iskolateremtő mint történelmi és lelki örökítő

Az iskolateremtő nem intézményt épít először, hanem személyisége köré gyűjt embereket. Azután születik meg az iskola – mint forma. Karizmája tehát nem harsány, hanem csendes sugárzás:Értékek mentén él, közösséget hoz létre, és példáját mások továbbviszik.

A fenti logó: Az “A” betű a kezdet, a Pásztor a bottal vezeti a nyáját, Magyar Iskolát teremt.

 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A helyzetünk, vigyázzunk EUROPÁRA!

Az eltűnő emlékezet

Gandhi Gázában S.O.S.