A Magyar Iskolateremtők – A karizma csendes forradalma – MI
A Magyar Iskolateremtők – A karizma csendes forradalma – MI
1. Az iskolateremtő, mint karizmatikus személyiség
Az iskolateremtő nem pozícióból, hanem belső hivatásból cselekszik. Nincs szüksége hatalmi eszközökre: személyes hitelessége, szellemi elkötelezettsége és nevelő jelenléte teremti meg azt a mezőt, amelyben egy iskola – szó szerint és átvitt értelemben – életre kel.
t2. A karizma mint nevelői „sugárzás”
Az iskolateremtő nemcsak tudást ad át, hanem tüzet gyújt. Karizmája abban áll, hogy képes:
Nem vonzza, hanem felemeli a körülötte levőket
3. Történelmi példák – Magyar Iskolateremtők – MI
4. Az iskolateremtő mint történelmi és lelki örökítő
Az iskolateremtő nem intézményt épít először, hanem személyisége köré gyűjt embereket. Azután születik meg az iskola – mint forma. Karizmája tehát nem harsány, hanem csendes sugárzás:Értékek mentén él, közösséget hoz létre, és példáját mások továbbviszik.
A fenti logó: Az “A” betű a kezdet, a Pásztor a bottal vezeti a nyáját, Magyar Iskolát teremt.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése